Головна » 2011 » Травень » 13 » Успіх учня – велика індивідуальна праця кожного вчителя
10:12
Успіх учня – велика індивідуальна праця кожного вчителя
Методисти освіти області зібралися на семінар 27 квітня. Основна тема зустрічі: «Сучасна освіта Ружинщини. Творчі здобутки, педагогічні досягнення та знахідки освітян району». В роботі семінару також взяли участь заступник голови райдержадміністрації І.І.Семенчук, начальник відділу освіти РДА В.Г.Федорчук та завідуючий районним методичним
кабінетом О.Б.Коляновський.

Метою семінару стало спрямування діяльності методистів на організацію змістовної та ефективної роботи. Першим поділився досвідом роботи педагогічний колектив Білилівської гімназії. Хлібом-сіллю і теплими словами зустріли гостей директор гімназії В.І.Ямковий, заступник директора з навчально-методичної роботи Л.І.Кваша, педколектив та гімназисти. «Нині, як ніколи, набуває особливого значення перспективність виховної роботи, спрямованість її в майбутнє». Ці слова В.О.Сухомлинського покладені в основу цільової творчої програми громадянського виховання учнів «Людина ХХІ століття», затвердженою педагогічною радою Білилівської гімназії. Як розпо-віла заступник директора з виховної роботи Т.П.Мошко, щоб систематизувати і узагальнити виховну роботу з учнями, колектив закладу використовує діагностично-проектувальний комплекс «Універсал–3». Ця програма дає можливість використовувати технології проектування соціального розвитку учнів. Щоб здійснювати поетапну та ціле-спрямовану життєдіяльність, класні колективи діють у рамках проектів. Кожен проект – це сходинка до становлення випускника Білилівської гімназії. Ця програма включає в себе 9 проектів, які покликані допомогти дитині розкрити себе як особистість, розширити духовний світ, виховати почуття любові до близьких та Батьківщини, навчити традицій рідного краю, допомогти усвідомити свій громадський обов’язок на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердити якості громадянина–патріота України. Адже сучасна молодь має не накопичувати знання, а застосовувати їх, і робити це відповідально та свідомо.
– Щоб програма була дієвою, а життя учнівських колективів повноцінним, цікавим і захоплюючим, до виховного процесу залучаються органи учнівського самоврядування, батьки та громадськість, – розповідає Т.П.Мошко. – Це велика інтелектуальна і творча праця усіх учасників навчально-виховного процесу: батьків, учителів та учнів. Адже людина ХХІ століття – це людина, яка постійно навчається і самовдосконалюється. Людина, для якої одержання знань стає сутнісною рисою способу життя.
Педагогічний колектив гімназії порадував колег творчими роботами своїх учнів: різноманітними виробами з бісеру, барвистими вишиванками, на яких переплелися глибокі народні традиції і сучасні мотиви, та багатьма іншими виробами.
Заступник директора з навчально-методичної роботи Л.І.Кваша поділилася інноваційним підходом до організації методичної роботи з педагогічними кадрами в гімназії під час проведення місячника педагогічної творчості.
Наступними, до кого завітали на гостину учасники семінару, була Ружинська гімназія. Приязно зустріли та привітали делегацію освітян директор гімназії Г.І.Гурська, заступник директора Г.М.Вардецький та гімназисти.
Пріоритетними напрямками діяльності педагогічного колективу Ружинської гімназії є формування внутрішньої мотивації навчальної діяльності, культурологічної та соціальної компетентності учнів, створення умов для розвитку та самореалізації особистості, впровадження інноваційних технологій.
– Наш навчальний заклад – один з кращих у районі, постійно тримає першість у рейтингах шкіл, – розповіла Галина Іванівна. – Мета діяльності педагогічного колективу гімназії – створити мотивацію успіху, дати можливість кожному відчути себе комфортно в стінах гімназії і, зрештою, допомогти йому сформуватися як особистості, розвинути і розкрити творчу індивідуальність. Всі педагоги працюють за фахом і мають досить високий рівень професійної майстерності. Кожен знаходить справу до душі й досягає певних успіхів. Одним із кращих педагогів, який розробляє і впроваджує новітні технології у навчанні та вихованні учнів, є С.В.Матвійчук, вчитель інформатики. Він спрямовує навчально-виховний процес на розвиток логічного мислення і креативності учнів.
Підсумком роботи Сергія Володимировича за останні роки стала книга, укладена спільно із Заслуженим вчителем України В.Л.Дідковським.
Вчитель хімії, спеціаліст вищої категорії Т.О.Вардецька також презентувала свою програму технологій. Основна мета Таїсії Олександрівни – вивчення механізмів формування ключових компетентностей, що сприятимуть розвитку творчої, креативної особистості.
– Кожна дитина має духовні потреби, які втілюються в сфері переживань почуттів, діяльності і прагненні до пізнання, – розповідає вчителька. – Мої учні будуть дізнаватися нове не від мене, вони відкриватимуть це нове самостійно. Моє завдання – допомогти їм розкритися творчо.
Поділилася досвідом роботи також вчитель біології Т.О.Симон. Основні форми екологічної освіти, які впроваджує Тамара Олексіївна, це акції, фестивалі, конкурси, моделювання, експедиції, практикуми тощо. Адже, як розповіла педагог, проблема екологічного виховання є актуальною і невід’ємною частиною навчально-виховного процесу освітнього закладу будь-якого рівня.
Вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії М.І.Ямкова розповіла про власний індивідуальний підхід до нових навчальних програм. Марія Іванівна впроваджує новітні інтерактивні технології: «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Навчаючись – учись», робота в парах, рольова гра та багато інших. Вони спонукають дітей проявляти увагу, навчають розробляти і формувати аргументи, висловлювати думки з дискусійного питання, розвиватися і розкриватися як індивідуальність.
І врешті, завітали освітяни в Топорівську ЗОШ І-ІІІ ст. У яскравих костюмах веселі першокласники Богдан Білоруський та Ярослав Потіха (під керівництвом класного керівника М.І.Сандрацької) зустріли і привітали гостей, запросивши до рідної школи. Директор навчального закладу Ю.А.Потіха разом із заступником з навчально-виховної роботи М.О.Пащук розповіли про діяльність та досягнення педагогічного колективу. З метою розвитку і порівняння в майбутньому творчих здібностей дітей класовод 1 класу М.І.Сандрацька створила «Портфоліо» або «Папку успіху молодшого школярика». Це ефективний метод формування мотивації молодших школярів до самостійної навчальної діяльності. Оскільки діти ще маленькі, заповнювати «Папку» їм допомагає класний керівник та батьки. А з другого класу вести «Портфоліо» малеча буде самостійно.
– У «Портфоліо» входять безліч сторінок під різними назвами, у які діти вкладають свої творчі здобутки і шкільні досягнення, – розповідає Марія Іва-нівна. – Так, у сторінці «Я розповідаю про себе» діти описують свої риси характеру, уподобання, улюблені книжечки тощо. На сторінці «Моя сім’я» вони розповідають про свою родину, таку, якою вони її бачать. Це декілька рядків, та все ж це їх особисте бачення. Ось такі сторінки впродовж шкільного життя діти заповнюватимуть. Всі досягнення, усі невдачі, все це залишиться в особистому «Портфоліо» кожного учня, а з роками вони зможуть порівняти свої досягнення.
На закінчення семінару учні презентували присутнім рольову гру «Готуємось до ЄВРО–2012».
– Ми отримали велике задоволення від зустрічі та дізналися багато цікавих творчих досягнень від наших талановитих колег, за що щиро їм дякуємо, – поділилися враженнями учасники обласного семінару.
Юлія МАКОВЧУК

Переглядів: 1227 | Додав: kulunka | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Міні-чат

100