Головна » 2011 » Березень » 11 » Легалізація громадських організацій
09:53
Легалізація громадських організацій
Право громадян на свободу об’єднання є невід’ємним правом людини, закріпленим Загальною декларацією прав людини і гарантується Конституцією та законодавством України.

Громадською організацією є об’єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів. 
Легалізація громадської організації здійснюється відповідно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад. У разі, коли діяльність місцевої громадської організації поширюється на територію двох і більше адміністративно-територіальних одиниць, її легалізація здійснюється відповідним вищестоящим органом.
Місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчим комітетом сільської, селищної ради реєструються в обов’язковому порядку місцеві осередки зареєстрованих всеукраїнських та міжнародних об’єднань громадян, якщо така реєстрація передбачена статутними документами цих об’єднань.
Про легалізацію (офіційне визнання) об’єднання громадян легалізуючий орган повідомляє у засобах масової інформації.
Документи, що подаються для реєстрації громадської організації:
До реєструючого органу подається заява встановленого зразка, підписана не менш як трьома засновниками об’єднання громадян або їх уповноваженими представниками. Їхні підписи повинні бути нотаріально засвідчені.
До заяви додаються:
1) статут (положення) в двох примірниках;
2) протокол установчого з’їзду (конференції) або загальних зборів, які прийняли статут із зазначенням рішення про заснування громадської організації та затвердження статуту (положення), рішення про вибори керівних та контролюючих органів;
3) відомості про склад керівництва центральних статутних органів (із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження, місця постійного проживання, посади (заняття), місця роботи);
4) дані про наявність місцевих осередків підтверджені протоколами конференцій (зборів);
5) документ про сплату реєстраційного збору;
6) відомості про засновників об’єднання громадян або спілок об’єднань громадян (для громадян – із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження, місця постійного проживання; для спілок об’єднань громадян – назви об’єднання, місцезнаходження вищих статутних органів, а також доданням копії документа про легалізацію);
7) документ, який підтверджує місцезнаходження об’єднання громадян (гарантійний лист власника приміщення, договір оренди тощо). У разі надання під юридичну адресу займаної квартири,будинку подаються довідка про склад сім’ї та заяви повнолітніх членів сім’ї про свою згоду.
Міжнародна громадська організація додатково подає документи, які підтверджують поширення її діяльності на території хоча б однієї іншої держави (довіреності, зобов’язання, протоколи, документи про легалізацію тощо).
Заява про реєстрацію місцевої громадської організації розглядається у 3-денний строк після надходження документів. Рішення про реєстрацію або відмову в ній заявнику повідомляється не пізніше наступного робочого дня після його прийняття. У разі реєстрації об’єднання громадян засновникові видається свідоцтво про реєстрацію встановленого зразка. Зареєстрованому об’єднанню громадян присвоюється відповідний номер і воно вноситься до Реєстру об’єднань громадян, що ведеться реєструючим органом. У Реєстрі зазначається: дата надходження документів, назва об’єднання громадян і місцезнаходження його статутних органів, дата затвердження статуту (положення), основна мета діяльності об’єднання, відомості про склад центральних статутних органів об’єднання, дата реєстрації, відомості про зміни в статутних документах, сума внесеного реєстраційного збору.
Відомості про реєстрацію місцевих об’єднань громадян реєструючий орган передає органу державної статистики відповідно в області, районі, місті.
Громадські організації, їх спілки також можуть легалізуватись шляхом письмового повідомлення про заснування.
Для легалізації громадської організації шляхом повідомлення про її заснування до легалізуючого органу подається заява, підписана не менш як трьома засновниками громадської організації або її уповноваженими представниками. В заяві вказується прізвище, ім’я, по батькові засновників громадської організації або їх уповноважених представників, рік народження, місце постійного проживання, назва організації і місцезнаходження центральних статутних органів, основна мета діяльності громадської організації. Підписи в заяві повинні бути завірені нотаріально.
Громадська організація, легалізована шляхом повідомлення про її заснування, вноситься до книги обліку громадських організацій, що ведеться легалізуючим органом. У книзі обліку громадських організацій зазначається: дата надходження документів, назва організації і місцезнаходження центральних статутних органів, основна мета діяльності, дата легалізації.
Легалізація об’єднань громадян, що мають одну і ту ж назву, не допускається. У разі коли із заявою про легалізацію звертаються об’єднання громадян, що мають одну і ту ж назву, перевага віддається об’єднанню громадян, яке першим подало заяву про легалізацію.
Розміри збору за реєстрацію громадської організації
Постановою Кабінету Мністрів України від 26 лютого 1993 р. N 143 установлено такі розміри збору за реєстрацію об’єднань громадян:
всеукраїнських – 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
міжнародних – 2,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян і 250 доларів США (за наявності ліцензії Національного банку) або еквівалент цієї суми у валюті України за офі-ційним обмінним курсом Національного банку на час сплати;
місцевих об’єднань громадян, а також місцевих осередків зареєстрованих всеукраїнських і міжнародних об’єднань громадян:
міжобласних, обласних, – 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
міжрайонних, районних, міських, сільських, селищних – 2,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;
Кошти, одержані від сплати зборів за реєстрацію всеукра-їнських і міжнародних об’єднань громадян, а також за видачу дублікатів свідоцтв про реєстрацію всеукраїнських і міжнародних об’єднань громадян, зараховуються до державного бюджету.
Кошти, одержані від сплати зборів за реєстрацію місцевих об’єднань громадян, місцевих осередків зареєстрованих всеукраїнських і міжнародних об’єднань громадян, а також кошти, одержані від сплати зборів за видачу дублікатів свідоцтв про реєстрацію місцевих об’єднань громадян і місцевих осередків зареєстрованих всеукраїнських і міжнародних об’єднань громадян, зараховуються до відповідних місцевих бюджетів.
Інформуємо, що в «Громадській приймальні» при Ружинському районному управлінні юстиції, яка діє в режимі роботи районного управління юстиції з понеділка по п’ятницю з 9 до 17 години можна отримати допомогу з правових питань.


Микола Бондар,
головний спеціаліст Ружинського РУЮ



Переглядів: 719 | Додав: kulunka | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Міні-чат

100