Головна » 2009 » Листопад » 13 » Спрощено введення в експлуатацію житла
22:35
Спрощено введення в експлуатацію житла
У жовтні минулого року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову №923 «Про Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів». Згідно Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів здійснювалось на підставі свідоцтва про відповідність збудованого об’єкта проектній документації, вимогам держстандартів, будівельних норм і правил. Для отримання свідоцтва замовник мав подати до інспекції державного архітектурного контролю проектну документацію, акт готовності об’єкта до експлуатації та інші необхідні документи. Усе це вимагало від забудовників, які вводять житло в експлуатацію, значних матеріальних затрат. В результаті цього значно знизився обсяг введеного в експлуатацію житла. Якщо у 2008 році у районі введено в експлуатацію 5200 квадратних метрів житла, то у нинішньому — всього 365. Аналогічна ситуація склалась і у всій області. Саме тому, зважаючи на ситуацію, районні державні адміністрації зверталися з пропозиціями до облдержадміністрацій, Кабінету Міністрів про введення в дію спрощеного порядку прийняття в експлуатацію житла, яке будувалось у минулі роки.
Внаслідок таких звернень Кабінет Міністрів прийняв Постанову №1035 від 9 вересня 2009 року «Про затвердження Тимчасового порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом приватних житлових будинків садибного типу, дачних та садових будинків з господарськими спорудами і будівлями, споруджених без дозволу на виконання будівельних робіт».
Тимчасовий порядок встановлює механізм та умови прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом приватних житлових будинків садибного типу, дачних та садових будинків з господарськими спорудами і будівлями, споруджених забудовниками — фізичними особами (далі — забудовник) у період з 5 серпня 1992 р. до 1 січня 2008 р. без дозволу на виконання будівельних робіт (далі — приватні будівлі), на підставі заяви про прийняття в експлуатацію, яку подано до 31 грудня 2010 року.
Приватні будівлі приймає в експлуатацію інспекція державного архітектурно-будівельного контролю за місцем їх розташування відповідно до цього Тимчасового порядку та видає забудовникам на платній основі сертифікат відповідності таких будівель державним будівельним нормам, стандартам та правилам.
Для одержання сертифіката забудовник разом із заявою за формою згідно з додатком 2 подає інспекції державного архітектурно-будівельного контролю:
1) на приватні житлові будинки садибного типу, дачні та садові будинки загальною площею до 200 кв. метрів включно, кількість надземних поверхів яких не перевищує двох, з господарськими спорудами і будівлями загальною площею до 100 кв. метрів включно:
довідку про погодження прийняття приватної будівлі в експлуатацію, видану на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради за формою згідно з додатком 3;
технічний паспорт приватної будівлі, виданий бюро технічної інвентаризації;
2) на приватні житлові будинки садибного типу, дачні та садові будинки загальною площею до 350 кв. метрів включно з господарськими спорудами і будівлями загальною площею до 150 кв. метрів включно:
документ, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розташована приватна будівля;
довідку про погодження прийняття приватної будівлі в експлуатацію, видану на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради за формою згідно з додатком 3;
технічний паспорт приватної будівлі, виданий бюро технічної інвентаризації;
звіт про проведення технічного огляду на відповідність приватної будівлі державним стандартам, будівельним нормам і правилам, нормативним актам з пожежної безпеки, са-нітарному законодавству, що діяли на момент закінчення будівництва, складений організацією, яка має відповідну ліцензію, і погоджений з органом державного пожежного нагляду та державною санітарно-епідеміологічною службою;
3) на приватні житлові будинки садибного типу, дачні та садові будинки загальною площею більш як 350 кв. метрів з господарськими спорудами і будівлями:
документ, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розташована приватна будівля;
довідку про погодження прийняття приватної будівлі в експлуатацію, видану на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради за формою згідно з додатком 3;
технічний паспорт приватної будівлі, виданий бюро технічної інвентаризації;
звіт про проведення технічного обстеження на відповідність приватної будівлі державним стандартам, будівельним нормам і правилам, нормативним актам з пожежної безпеки, са-нітарному законодавству, що діяли на момент закінчення будівництва, складений організацією, яка має відповідну ліцензію, і погоджений з органом державного пожежного нагляду та державною санітарно-епідеміологічною службою.
Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю розглядає подані забудовником документи і протягом десяти робочих днів приймає рішення щодо видачі сертифіката.
У разі подання документів не в повному обсязі заява не розглядається і протягом десяти робочих днів після її реєстрації повертається забудовнику разом з доданими до неї документами і вмотивованим обґрунтуванням відмови у видачі сертифіката.
Відмова у видачі сертифіката з інших причин не допускається.
На підставі поданих документів інспекція державного архітектурно-будівельного контролю приймає рішення про притягнення забудовника до адміністративної відповідальності за спорудження приватної будівлі без дозволу на виконання будівельних робіт та про накладення штрафу в порядку, установленому відповідно до статті 97 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю оформляє та видає сертифікат в день пред’явлення документів про внесення плати за видачу сертифіката та сплату штрафу.
Датою прийняття приватної будівлі в експлуатацію вважається дата видачі сертифіката.
Внаслідок введення в дію Постанови Кабінету міністрів №1035 спрощено та здешевлено введення в експлуатацію житла.

Сергій Паливода,
начальник відділу регіонального розвитку, містобудування та архітектури РДА









З метою безумовного виконання завдань щодо введення житла у 2009 році розпорядженням голови облдержадміністрації затверджено Порядок погодження прийняття житлового об’єкта в експлуатацію. 

Порядок встановлює механізм та умови прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом приватних житлових будинків садибного типу, дачних та садових будинків з господарськими спорудами і будівлями, споруджених забудовниками – фізичними особами у період з 5 серпня 1992 р. до 1 січня 2008 р., без дозволу на виконання будівельних робіт, на підставі заяви про прийняття в експлуатацію, яку подано до 31 грудня 2010 року.

У 2009 році в Житомирській області забудовниками усіх форм власності планується введення в дію житлових будинків загальною площею 149,5 тис.кв.м. Зокрема:

Житомирський район – 42,7 тис.кв.м.;

м.Житомир – 18,1;

м.Нов.-Волинський – 12,5;

м.Бердичів – 8,7;

Брусилівський і Радомишльський райони – по 6,5 тис.кв.м. в кожному.

Головам райдержадміністрацій та міським головам доручено:

утворити робочі групи для забезпечення введення в експлуатацію житлових об’єктів та своєчасного подання звітності до органів статистики;

запровадити чітку систему роботи із забудовниками та всіма суб’єктами, причетними до прийняття об’єктів житла в експлуатацію;

організувати відповідну інформаційно-роз’яснювальну роботу серед населення та провести інструктивні наради з головами сільських, селищних та міських рад районного значення.

Цим же розпорядженням Юрій Забела затвердив склад робочої групи при облдержадміністрації з питань розподілу квартир, що придбані Державною іпотечною установою відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.09.09 №1037. Персональну відповідальність за своєчасне освоєння виділених коштів, введення житла у 2009 році та проведення роботи із розподілу квартир, які будуть придбані Державною іпотечною установою, покладено на Баранівського міського голову – Михайлюка А.Ф., Коростенського міського голову – Москаленка В.В., Малинського міського голову – Фещенка М.І., Овруцького міського голову – Шваба В.В. та на голову Коростенської райдержадміністрації - Костюченка С.В.


Довідково: Розпорядження голови облдержадміністрації від 09.11.09 №355 «Про забезпечення введення житла у 2009 році».

Тимчасовий порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом приватних житлових будинків садибного типу, дачних та садових будинків з господарськими спорудами і будівлями, споруджених без дозволу на виконання будівельних робіт затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.09 № 1035.

Прес-служба Житомирської облдержадміністрації
Переглядів: 4820 | Додав: zmya | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Міні-чат

100