Головна » 2009 » Вересень » 9 » Питання реалізації права власності на землю громадянами у 2009 році
21:14
Питання реалізації права власності на землю громадянами у 2009 році
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2009 р. N 844 «Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України у 2009 році» визначено порядок безоплатних оформлень та видачі громадянам України, які не отримали раніше державних актів на право власності на земельну ділянку.
Відповідно до чинного законодавства державний акт на право власності на земельну ділянку (далі – державний акт) може складатися на земельні ділянки:
— для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських будівель;
— для ведення особистого селянського господарства, які знаходяться у межах населених пунктів;
— для ведення садівництва, які знаходяться у межах або за межами населеного пункту.
Для одержання державного акта громадянин - заявник або уповноважена ним особа подає до органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки такі документи:
заяву в двох екземплярах про оформлення та видачу державного акта (зразок заяви знаходиться у селищній, сільській раді);
копію документу, що посвідчує особу;
нотаріально посвідчену копію довіреності уповноваженої особи, якщо документи подає уповноважена особа громадянина України;
копію документа про присвоєння ідентифікаційного номера;
рішення органу місцевого самоврядування щодо передачі земельної ділянки у власність.
Виправлення у заяві про видачу державного акта не допускаються.
У випадку, якщо рішення про передачу земельної ділянки у приватну власність приймалось відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.1992р. № 15-92 «Про приватизацію земельних ділянок» на користь особи, яка померла, то до комплекту документів заявника додається нотаріально посвідчена копія свідоцтва про право на спадщину.
Заява та документи, визначені у регламенті, повинні подаватися окремо щодо кожної земельної ділянки. У випадку прийняття рішення відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.1992р. № 15–92, за яким надавалася єдина земельна ділянка за двома цільовими призначеннями, орган місцевого самоврядування приймає рішення про уточнення цього рішення в частині визначення площ земельних ділянок окремо на кожну земельну ділянку, а також за необхідності уточнюється цільове призначення земельної ділянки відповідно до чинних нормативно-правових актів (зокрема, щодо земельних ділянок для ведення особистого підсобного господарства).
Органи місцевого самоврядування у визначений час приймають заяви про видачу державного акта разом із додатками до них, перелік яких наведений вище, за актами прийому-передачі (зразок акта прийому-передачі знаходиться у селищній, сільській раді). Зазначені матеріали на наступний день після завершення їх одержання від громадян підлягають одержанню територіальними органами Держкомзему.
У разі виявлення недостовірних відомостей у заяві про видачу державного акта та невідповідності доданих документів, або якщо видача державного акта за представленим рішенням органу місцевого самоврядування спричинить порушення земельного законодавства вони повертаються органу місцевого самоврядування для передачі заявнику з обґрунтуванням причини повернення.
Територіальний орган Держкомзему при отриманні заяви від органу місцевого самоврядування за актом приймання-передачі робить відмітку на другому екземплярі заяви громадянина про присвоєння реєстраційного номера, яка повертається через орган місцевого самоврядування громадянину.
Порядок взаємодії при складанні та оформленні державного акта, у разі якщо рішення про передачу земельної ділянки у приватну власність приймалось відповідно до статті 118 Земельного кодексу України.
Протягом трьох робочих днів з дня прийому документів заявника, за умови наявності технічної документації та сформованого обмінного файлу, територіальним органом Держкомзему здійснюється:
перевірка та погодження технічної документації;
укладення договору про реєстрацію державного акта.
У разі якщо у територіальному органі Держкомзему знаходиться погоджена технічна документація стосовно земельної ділянки, обмінний файл якої вже перевірений та прийнятий структурним підрозділом Центру ДЗК та територіальним органом Держкомзему проведено перевірку даних державного акта та реєстраційної карти земельної ділянки, у договорі про реєстрацію державного акта не зазначається вид послуг з перевірки обмінного файлу.
Договір про реєстрацію державного акта укладається на кожну земельну ділянку окремо.
За результатами перевірки технічної документації, територіальним органом Держкомзему:
— укладається договір про реєстрацію державного акта з структурним підрозділом Центру ДЗК, до якого додається технічна документація та обмінний файл.
Підписаний державний акт за актом прийому - передачі передається до структурного підрозділу Центру ДЗК на рівні району для його реєстрації та видачі.
Державна реєстрація та видача державного акта на право власності на земельну ділянку здійснюється структурним підрозділом Центру ДЗК.
Відділ Держкомзему у Ружинському районі організовує видачу державних актів у кожному населеному пункті разом зі структурним підрозділом Центру ДЗК та органом місцевого самоврядування.
У разі якщо видачу державного акта не має можливості організувати у кожному населеному пункті, видача державного акта здійснюється за місцем знаходження структурного підрозділу Центру ДЗК. Державна реєстрація та видача державного акта здійснюється у строк, що не перевищує 30-ти робочих днів з моменту отримання від органу місцевого самоврядування заяви про його видачу до територіального органу Держкомзему.
Детальнішу інформацію можна отримати у відділі Держкомзему у Ружинському районі за адресою: вул.Бірюкова, 2, 4-й поверх, каб. 64, 66, 68, 69, або за тел.: 3-13-89, 3-16-97.
Микола РУДЕНКО,
заступник начальника відділу Держкомзему у Ружинському районі
 
Переглядів: 1822 | Додав: zmya | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Міні-чат

100