Головна » 2009 » Вересень » 30 » Про заборону продажу пива дітям віком до 18 років
20:54
Про заборону продажу пива дітям віком до 18 років
Депутати Житомирської обласної ради звернулися до Верховної Ради України щодо заборони реклами пива. Депутати стурбовані ситуацією, що склалася в області щодо споживання дітьми цього напою.
Пиво є повноцінним алкогольним продуктом і містить такий самий алкоголь, як і горілка, при чому алкоголь низькосортний, з високим вмістом «важких» багатоатомних спиртів, переважно пропилового та ізоамілового. Так у півлітровій пляшці пива із вмістом алкоголю 5,8% стільки ж спирту, скільки у 60 грамах горілки.
Пивний алкоголізм – це не вигадка, а сувора реальність. За спостереженнями лікарів, через порушення обміну речовин сп’яніння від пива дуже важке, супроводжується змінами в різних органах і системах організму людини. З усіх видів алкоголізму пивний виникає найлегше і позбутися від нього найважче.
Як свідчать останні дослідження Всесвітньої організації охорони здоров’я, Україна займає перше місце в світі по вживанню алкоголю серед дітей та молоді. 40% дітей у віці від 14 до 18 років вже залучені до його систематичного вживання. Величезна кількість молодих людей до двадцяти років стають або алкоголіками, або сильно питущими. Середній вік, по досягненні якого молодь починає вживати алкоголь, — 14 років. П’ють алкогольні напої (включаючи пиво) щодня або через день 33,1% юнаків і 20,1% дівчат. Вживає пиво кожен третій підліток у віці 12 років, а у віці 13 років – двоє з кожних трьох. На українців у віці до 25 років припадає до 50% всього вживання пива в Україні.
За останні 10 років кількість осіб, що перебувають у залежності тільки від пива, зросла у 10-12 разів.
Існує тенденція до зниження віку тих, хто перший раз куштує вино або пиво. Ті, котрим сьогодні виповнилося 50 років, перший раз спробували алкоголь у 15-16 років. Сьогодні багато хто з 24-літніх розповідають, що вони почали випивати з 12 років.
Однією з причин масового поширення розповсюдження вживання пива серед дітей, підлітків та молоді більшість вчених усього світу вважають масивну, наступальну рекламу пива, яка робить вживання пива соціально прийнятним і навіть схвалюваним. Питні звичаї і «привабливі» властивості слабоалкогольних напоїв нав’язуються не лише рекламними роликами на телебаченні, а їх пропаганда йде в художніх фільмах, різних телепередачах, у пресі, на рекламних щитах тощо.
Насьогодні немає жодного рекламного блоку на телебаченні без пивної реклами, орієнтованої переважно на молодих людей у віці 14-30 років. Основною метою пивної реклами є впровадження в масову свідомість стереотипу про необхідність споживання пива.
Щоб припинити зростання кількості неповнолітніх, які залучаються до вживання пива, депутати обласної ради на двадцять першій сесії обласної ради п’ятого скликання 9 вересня 2009 року прийняли звернення до Верховної Ради України. Також було прийняте рішення №881 від 9.09.2009 року «Про заборону продажу пива дітям віком до 18 років», відповідно до якого у закладах торгівлі всіх форм власності заборонено реалізацію дітям до 18 років пива, а також його розпиття у громадських місцях. Комплексну програму профілактики злочинності в Житомирській області на 2006-2010 роки депутати доповнили пунктом 6.8, згідно якого у разі виявлення фактів розпиття дитиною пива у громадських місцях, правоохоронці мають з’ясувати, в якому закладі торгівлі його було реалізовано та притягувати суб’єктів господарювання і батьків, або осіб, що їх замінюють, до адміністративної відповідальності згідно чинного законодавства. Постійний та дієвий контроль щодо заборони продажу дітям до 18 років пива, а також його розпиття у громадських місцях провадитиме управління МВС в Житомирській області та служба у справах дітей ОДА. Розгляд адміністративних матеріалів щодо продажу дітям пива віднесено до компетенції адміністративних комісій відповідних сільських, селищних та міських рад.


Переглядів: 1552 | Додав: zmya | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Міні-чат

100